خدمات شرکت

چهارشنبه, 08 دی 1395 ساعت 13:21

جایگاه بیمه در صنعت آسانسور

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)
جایگاه بیمه در صنعت آسانسور بیمه مسیولیت مدنی آسانسور زیان وارده به اشخاص ثالث را برای استفاده از آسانسور در هنگام ورود یا ترک آن که ناشی از مالکیت مراقبت تعمیر و نگهداری آسانسور ان باشد و قانونا بیمه گذار مسیول شناخته می شود جبران میکند . - بیمه آسانسور از دو طریق قابل انجام می باشد . 1- مراجعه حضوری به شرکت بیمه گر 2- از طریق شرکت سرویس دهنده در روش اول با مراجعه حضوری مدیر ساختمان به یکی از شرکتهای بیمه که خدمات بیمه اسانسور دارد مراجعه نموده و درخواست کتبی خود را به شرکت بیمه گر ابلاغ میکند . در روش دوم فقط کافیستپس از اعلام تلفنی و یا کتبی به شرکت سرویس دهنده مبلغ بیمه نامه را پس از کارت بیمه نامه در وجه شرکت پرداخت نمایید . - آسانسور در جهان برای فراهم ساختن امنیت جانی افراد با مشکلات زیادی روبه رو است که گاه با بروز حادثه ای خسارت زیادی را به وجود میاورد که در اینجا اهمیت بیمه اسانسور نمایان می شود . قابل ذکر است بیمه اسانسور یکساله می باشدمگر اینکه شرط دیگری داشته باشد . با وجود اینکه تعمیر و نگهداری آسانسور به عهده مالکین ساختمان می باشد . بیمه اسانسور در صورت بروز حادثه که شامل فوت و یا نقص عضو سر نشینان اسانسور شود حوادث را جبران می نماید . کلیه مالکین اسانسورها در ساختمان های تجاری ومسکونی به این بیمه نامه نیاز دارند .
سه شنبه, 23 آذر 1395 ساعت 14:31

نگهداری صحیح آسانسور

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)
نگهداری صحیح آسانسور آسانسور وسیله ای مکانیزه میباشد و وظیفه ی جابجایی مسافران را بر عهده دارد که در عین حال با جان کاربران در ارتباط میباشد لذا بایستی ایمن قابل اعتماد و کارا باشد. نکته ای که قابل تامل است بسیاری از بهره برداران اسانسور برای کاهش هزینه های جاری ساختمان, تنها در موقع خرابی آسانسور نسبت به وجود سرویس کار احساس نیاز میکنند .گاهی عدم سرویس و نگهداری یک آسانسور با کیفیت و خوب را تبدیل به محلی نا امن میکند و همچنین اگر نگهداری کافی صورت نگیرد قطعات فرسوده شده و برای استفاده خطرناک است که متاسفانه در سالهای اخیر شاهد سوانح زیادی مرتبط با اسانسور بوده ایم. کیفیت پایین قطعات استفاده شده در اسانسور که بعضا بسیاری از آنها تاییدیه های لازم را ندارند، اهمیت سرویس و نگهداری آسانسور را افزایش میدهد. انواع فعالیتهای نگهداری آسانسور: 1-بازرسی بازرسی از اسانسور در فواصل زمانی مشخص تعیین میکند که اسانسور به سرویس نیاز دارد یا تعمییرات پیشگیرانه؟ 2-سرویس در صوریکه هنگام بازرسی نیاز به سرویس احساس شود،سرویس دهی در قسمتهای متحرک و ثابت اعم از الکترونیکی و مکانیکی صورت میگیرد. حايز اهمیت است که در هر آسانسور باید مطابق « چک لیست سرویس و نگهداری آسانسور» ماهیانه حداقل یکبار مورد سرویس قرار بگیرد. 3-تعمیرات پیشگیرانه این تعمیرات زمانی صورت میگیرد که هنوز امکانات وسایل نصب شده سالم و در حال کار میباشد و دچار نقصان نشده است که هدف از این تعمیرات به تعویق افتادن فواصل خرابیها میباشد و همچنین جلوگیری از خرابیهای احتمالی 4-تعمیرات خرابی این تعمییرات شامل مواردی میباشد که دستگاه غیر قابل استفاده میباشد و وظایف پیش بینی شده را پوشش نمیدهد و طبیعی است بعد از انجام تعمیرات لازمه اسانسور مجدد راه اندازی شده و شروع به کار میکند.
یکشنبه, 07 آذر 1395 ساعت 15:11

تعمیرات آسانسور

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)
تعمیرات آسانسور سرویس و نگهداری آسانسور سرویس آسانسور مجموعه ای است از بازبینی کلی قطعه ها که بر روی آن نصب شده و نظارت دائم بر چگونگی کارکرد سیستم آسانسور نصب شده. تمامی سیستم ها نیازمند رسیدگی و نگهداری می باشند به ویژه سیستم هایی که امنیت آن ها بسیار مهم می باشد و خرابی آن ها باعث ایجاد خطرات جانی میشود به همین دلیل سرویس آسانسور به صورت ماهیانه دارای اهمیت بسیار زیادی پس از نصب آسانسور می باشد. از لحاظ اقتصادی نگه داری آسانسور به صورت ماهیانه نیز دارای اهمیت می باشد.اگر قطعه ای از آسانسور در حال خرابی یا فرسودگی باشد با تعویض و تعمیر به موقع آن می توان از به وجود آمدن اختلال در عملکرد آن جلوگیری نمود. روش های تعمیرات آسانسور آموزش تعمیرات آسانسور از مهم ترین بخش های این کار می باشد و بسیار پیچیده تر از نصب آن است، در میان تعداد زیادی از قطعات که نصب شده پیدا کردن خرابی بسیار مهم بوده و اگر تعمیر کار دارای تجربه کافی در این زمینه نباشد در برطرف کردن خرابی دچار مشکل می شود. تعمیرات آسانسور به دسته تقسیم می گردد. 1- تعویض و تعمیر تخصصی قطعات خراب شده 2- تنظیمات داخلی قطعات سالم نصب شده در آسانسور اکثر خرابی مربوط به تنظیمات داخلی قطعات سالم می باشد. تعمیر کردن آسانسور مستلزم داشتن اطلاعات کافی نصب آن است زیرا نصب صحیح قطعه جدید برای جایگزینی قطعه معیوب نیز حائز اهمیت است. فروشندگان و نصابان آسانسور و شرکت های سرویس و نگه داری و تعمیرات دارای مسئولیت بسیار زیادی در این زمینه می باشند. بنابراین با پیشرفت این صنعت، آسانسورهایی با تکنولوژی های پیچیده و بسیار مهم تولید می شود که باید نحوه نصب و سرویس آن ها نیز یاد داده شود تا تعمیرکاران و سرویس کاران با این محصولات آشنا شده و به…
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)
دلایل نیاز آسانسور به سرویس و نگهداری و تعمیرات سرویس و نگهداری آسانسور عبارتست از بازبینی کلی قطعات نصب شده و نظارت مستمر بر عملکرد کلی سیستم پس از نصب آسانسور. بطور کلی هیچ سیستم یا مکانیزمی وجود ندارد که نیازمند سرویس و نگهداری و بازبینی دوره ای نباشد به ویژه سیستم هایی که ایمنی آنها نقش اساسی در عملکرد کلی سیستم ایفا می نماید و خرابی آنها باعث خطرات احتمالی جانی می گردد. از این رو اهمیت سرویس و نگهداری آسانسور کمتر از اهمیت نصب آسانسور نبوده و یک آسانسور صرف نظر از نوع آن و شرکت سازنده آن، می بایست بطور منظم و حداقل ماهانه یک بار توسط شخص یا اشخاص متخصص تحت بازرسی منظم قرار گیرد. سرویس و نگهداری آسانسور را از لحاظ توجیه پذیری اقتصادی نیز می توان بررسی نمود. بطور کلی بدیهی است اگر قطعه یا قطعاتی در شرف خرابی یا آستانه فرسودگی قرار بگیرند در صورتی که به موقع تعویض یا تعمیر نگردند احتمالا باعث اختلال در عملکرد قطعات دیگر نیز خواهند بود، و یا ممکن است خرابی آنها صدمات جبران ناپذیری به کل سیستم وارد نماید. حتی وقوع خطرات جانی در بدترین حالت ممکن است؛ فرض کنید طنابهای فولادی (wire ropes) آسانسور یا همان سیم بکسل آسانسور در آستانه فرسودگی قرار گرفته است. این فرسودگی و یا خوردگی سیم بکسل ها باعث خوردگی فلکه های کششی موتور و هرزگرد می شود بنابراین فلکه های کششی نیز در معرض فرسودگی قرار میگیرند و در حالتی که ترمز ایمنی آسانسور (پاراشوت) فعال و تنظیم نباشد پارگی سیم بکسل باعث سقوط آسانسور شده و منجر به آسیب های جبران ناپذیر جانی و مالی خواهد شد. بنابر مطالب فوق از لحاظ توجیه پذیری اقتصادی و از لحاظ ایمنی و منطقی یک آسانسور صرف نظر از نوع و شرکت سازنده می بایست بطور منظم و حداقل ماهانه یک…
سه شنبه, 18 خرداد 1395 ساعت 11:00

انواع خرابی های آسانسور

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)
انواع خرابی ها و مشکلات آسانسورها در زیر به بعضی از خرابی ها و مشکلاتی که مممکن است گاهی اوقات برای آسانسور و هنگام سوار شدن به آسانسور رخ دهد اشاره خواهیم کرد 1-حبث شدن در آسانسور: قطع برق شهری و عدم وجود ژنراتور در ساختمانها و مجتمع ها و تجهيز نبودن آسانسورها به سيستم black out ، سوار شدن بيش از حد ظرفيت(که معمولا 4 نفر می باشد) و پاراشوت كردن آسانسور، عدم سرويس و نگهداری آسانسور توسط مالكان و ساکنان ساختمان ها، استفاده از آسانسور هاي ارزان قيمت و بی کیفیت توسط مالكان مجتمع ها، تعويض قطعات آسانسور با قطعات بی کیفیت پس از خرابی آسانسور، عدم مهارت كافي تكنسين آسانسور و حتی تعمیرکار و ديگر موارد كه بيشترين تعداد حوادث آسانسور در تهران و سایر شهرهای ایران شامل اين گروه مي باشد. 2-گير كردن آسانسور: علت بروز این مشکل اتفاقاتی شامل خارج شدن اتاقك از ريل راهنما، گيرپاچ كردن گيربكس موتور، جمع شدن سيم فولادي روي كابين آسانسور، پاراشوت كردن، فرسودگي و خوردگي مي باشد. 3-گير كردن اعضاي بدن در قسمت بالاي كابين آسانسور: این مورد و مشکل عموما به علت خطاي تعميركار آسانسور در هنگام تعميرات در آسانسورهاي تك درب و مكانيكي (قديمي) و آسانسورهايي كه فاقد چشم الكترونيك هستند روي مي دهد که معمولا به بی تجربه بودن تعمیرکار نیز مربوط می باشد. 4-سقوط افراد در داخل چاهك يا روي كابين آسانسور: علت بروز این مشکل خطرناک مواردي مانند پاره شدن كابل های کابین به دلايل مختلف ، عدم قفل درب ورودي هنگاميكه آسانسور در طبقه توقف نكرده است و در مواردی باز هم خطاي تعميركار آسانسور در هنگام تعميرات مي باشد. 5- آتش سوزي و برق گرفتگي آسانسور: علت این مشکل نیز مواردي مانند فرسودگي و غير استاندارد بودن سيستم برق رساني آسانسور،‌ اشتباه تعميركار آسانسور در برقراري اتصالات برقي و حريق هاي عمدي…
صفحه4 از4