آسانسور چیست و کابرد آن به چه صورت است

آسانسور وسیله ای است بسیار مفید و کارآمد که از زمان های دور در جهت رفاه حال مسافر و البته حلوگیری از اتلاف وقت کاربرد داشته و دارد .

از آسانسور برای جابه جایی افراد و یا کالا بین طبقات مختلف یک ساختمان استفاده میشود .آسانسور اساسا داراي اتاقکی است که ساختار، ابعاد و تجهیزات آن به افراد به راحتی اجازه استفاده ایمن را می دهد.

آسانسور وسیله نقلیه عمومی دائمی است که بین ترازهاي تعریف و تعین شده حرکت میکند و تنها وسیله رفت و آمدی است که فقط مختص یک گروه سنی نیست و در تمام گروه های سنی اعم از سالمند و جوان و کودک و ...  قابل استفاده است و در تمام نقاط این کره خاکی کمترین کسی را میتوان یافت که از این وسیله نقلیه عمومی استفاده نکرده باشد و یا با واژه آسانسور بیگانه باشد.

آسانسور چیست و کابرد آن به چه صورت است

طبق مستندات ارائه شده تاریخچه پیدایش اولین بالابر یا آسانسور به ۲۵۳سال قبل از میلاد مسیح بازمی گردد. ارشمیدس وسیله ای شبیه به آسانسور اختراع کرد با استفاده از آن افراد میتوانستد در ارتفاعات نه خیلی زیاد جا به جا شوند که به این ترتیب بشر توانست اولین گام را در جهت ساخت اولین بالابر یا آسانسور بردارد که با گذشت زمان این فناوری روند تدریجی رشد خود را طی کرد تا جایی که حجم انبوهی از سازندگان در سراسر دنیا در سدد برآمدند تا از این وسیله مفید استفاده کنند و اینچنین از اتلاف وقت نیز جلوگیری به عمل آورند .

بر طبق آخرین آمارهای مندرج ایتالیا با اینکه جمعیت چندانی ندارد اما بیشترین استفاده را از آسانسور دارند، آنها با نصب و راه اندازی 850 هزار دستگاه آسانسور اولین جایگاه را در استفاده از آسانسور به نام خود کرده اند . شاید چون به ارزش زمان این گوهر ناب در زندگی روزمره و آینده خود کاملا واقف هستند و با بکارگیری آسانسور اتلاف وقت را تا جای ممکن به حداقل رسانده و از زمان در جهت بهبود زندگی و پیشرفت تکنولوژی بهره میبرند .

در حال حاضر یکی از مشکلات ساختمانهای بزرگ کافی نبودن فضای در نظر گرفته شده برای آسانسور است. این امر یعنی پیش‌بینی و منظور نمودن فضای کافی باتوجه به ارتفاع و جمعیت ساکن و کاربری ساختمان باید در ابتدای کار یعنی در زمان طراحی ساختمانها مد نظر قرار گیرد؛ وگرنه پس از اجرای ساختمان معمولاً افزایش فضای چاه آسانسور بسیار مشکل و در اکثر موارد غیرممکن است.

همچنین شما عزیزان جهت سرویس آسانسور در کرج می توانید از طریق شماره تماس های موجود در سایت با شرکت خدمات فنی شهرآرا تماس حاصل فرمایید

خواندن 2776 دفعه

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید