آداب و اصول استفاده از آسانسور

همانطور که می دانیم آسانسور یک وسیله نقلیه عمومی است و استفاده از آن آداب و اصولی دارد که مستلزم رعایت است . در اینجا به مواردی از این آداب به صورت مختصر اشاره میکنیم:

هنگام ورود به آسانسور اصل ادب حکم میکند که اجازه دهیم کسی که جلوتر است دکمه طبقه مورد نظرش را بزند . همچنین رعایت حال جانبازان – معلولان – و افراد سالمند و کودکان از جمله مواردی است که باید رعایت کرد .

آسانسور یک وسیله عمومی است بنابراین هنگامی که از خرید آمده ایم و بار زیادی به همراه داریم بهتر است با ورود به کابینی که مسافر دارد موجبات آزار و اذیت دیگران را فراهم نیاوریم و در صورت امکان از کابین خالی استفاده کنیم .

اگر درب آسانسور در حال بسته شدن است و می بینیم شخصی دوان دوان درصدد است خود را به آسانسور برساند در اینجا شرط ادب و انسان دوستی این است که دکمه گشودن درب آسانسور را بزنیم تا آسانسور اندک زمانی متوقف شود و آن شخص فرصت سوار شدن را به دست بیاورد .

فشردن مکرر دکمه آسانسور موجب نمی شود که آسانسور زودتر برسد فقط ممکن است موجب خرابی دکمه آن شود . اگر عجله دارید میتوانید به جای این کار از پله ها برای جا بجایی استفاده کنید .

کشیدن درب آسانسور در مواقعی که هنوز کابین در طبقه مورد نظر توقف نکرده هیچ سودی ندارد جز اینکه باعث خرابی قفل در به مرور زمان می شود .

بهتر است مسافران آسانسور هرکدام خودشان دکمه طبقه مد نظرشان را بزنند . کسی که کنار دکمه ها ایستاده مسئول این کار نیست .

به هیچ عنوان نباید آسانسور را برای رسیدن کسانی که همراهمان هستند متوقف نگه داریم چرا که آسانسور هواپیما نیست که اگر کسی آن جا بماند مدت زمان زیادی معطل شود .

ایجاد سر و صدای اضافه مثل سرفه و یا صحبت کردن با تلفن همراه در کلیه وسایل نقلیه عمومی اعم از تاکسی و اتوبوس و آسانسور و ... اصلا کار درست و پسندیده ای نیست .

بهترین حالت ممکن ایستادن مسافران در کابین آسانسور این است که رو به در بایستند تا هنگام رسیدن به مقصد مورد نظر راحت تر خارج شوند .

همچنین شما عزیزان جهت سرویس آسانسور در کرج می توانید از طریق شماره تماس های موجود در سایت با شرکت خدمات فنی شهرآرا تماس حاصل فرمایید

خواندن 2961 دفعه

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید